Monday, January 30, 2012

Cari 5 perkara Dengan 5 perkara



Syaqiq Al-Balhi berkata:"Aku mencari 5 perkara dan aku m'dptkannya dlm 5 perkara juga..


Mulakan Pagi anda dengan Keberkatan Rezki 

1.Aku Mencari keberkatan dlm rezeki, dan aku mendapatkannya di dalam solat Dhuha..

Cahayakan Kegelapan

2.Aku mencari lampu untuk menerangi kubur, dan aku mendapatkannya di dalam solat malam..


3.Aku mencari persediaan untuk menjawab soalan Malaikat Mungkar & Nakir, aku mendapatkannya di dalam membaca kitab suci Al-Quran..


4.Aku mencari tongkat sebagai alat ketika menyeberangi Shiratal Mustaqim, aku telah mendapatkannya di dalam puasa & sedekah..


5.Aku mencari perlindungan di bawah Arasy, aku mendapatkannya di dalam khalwat yakni beribadat di tempat sunyi..



Selamat Beramal..


Ingatlah sentiasa, mujahadah itu pahit kerna syurga itu manis..



Wallahu'alam.. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails